

In tegenstelling tot andere vergelijkbare spellen heeft Ricochet Infinity een leveleditor, waarmee je de mogelijkheid hebt om zelf levels te maken en te wijzigen. Zoals bij Atari's is het doel van elk level is om alle blokken te vernietigen.
Ricochet Infinity series#
Vergelijkbaar met de goedverkopende series ervoor (Ricochet Xtreme, en ) is het een nieuw en ander arcadeavontuur. Ricochet Infinity is het vierde spel in de computerspellenserie van.The "infinite" in the title stems from the fact that new stage sets have been released on a weekly basis. Like the rest of the games in the Ricochet series, Infinity is more stylized than Breakout, adding various power-ups and brick variations. As in Atari's Breakout game, the purpose of each stage is destroy all the bricks on the screen. As its preceding titles (2001), Ricochet Lost Worlds (2004) and Ricochet Lost Worlds: Recharged (2004), it is a Breakout clone. Ricochet Infinity is the fourth installment of the Ricochet video game series by Reflexive Entertainment.yago:WikicatReflexiveEntertainmentGames.

dbc:Video_games_developed_in_the_United_States.wiki-commons:Special:FilePath/RicochetInfinity_Box.jpg?width=300.Het is dus praktisch onmogelijk om het hele spel uit te spelen. Elke week komt er minstens 1 levelset bij. Doordat iedereen levels kan maken komen er vaak nieuwe levelsets, dat zijn minstens 10 levels bij elkaar. Een ander aspect van het spel is het verzamelen van gouden ringen, in elk level zitten 5 gouden ringen. The mobile version of the game makes use of motion sensitivity of the device as a gameplay mechanic. In September 2010, Ricochet Infinity was released for the iPhone app store.
